FEBRUAR 2016 MäRZ 2016
04 CRITIQUE AUTOMATIQUE / MANN AUS MARSEILLE 03 TRACER (AUS)
07 THE VIEW (UK) / THE STAMP 06 CHILI & THE WHALEKILLERS
09 DUNKELBUNT 12 DIE KAMMER (D)
20 SAYWECANFLY (CAN) / JULIAN NANTES 13 ALL THEM WITCHES (USA) / BLACK VOODOO TRAIN (D)
21 YOUTH LAGOON (USA) / MILD HIGH CLUB (USA) 14 KAMCHATKA (SWE) / GINGERPIG (NL) / BOOZEHOUNDS OF HELL
24 SALOMON´S WRONG CHOICE / DON_T GO 15 PRAIRIE LIZARDS
25 CAN I SAY / YELLOWFRAME 17 LYDIA LUNCH RETROVIRUS (USA)
22 MAYBESHEWILL (UK)
23 DAN STUART (GREEN ON RED) & ANTONIO GRAMENTIERI / FERNANDO VICICONTE
28 THE GODFATHERS (UK)
30 GRANADA
31 HEXVESSEL (FIN)
VORSCHAU > 
Einlass: jeweils 21h, Konzertbeginn: 21.30h (bei Doppelkonzerten) bzw. 22h (bei Einzelkonzerten).
An Freitagen und Samstagen: Einlass: 20.30h, Konzertbeginn: 21h
So, 07.02.
THE VIEW (UK) / THE STAMP
VVK: 17,-/AK: 22,-

Doors: 21h, Support: 21.30h; The View: 22.30h

2007 war eindeutig das Jahr von The View: Wir tanzten zu „Same Jeans“ und  „Wasted Little DJs“, freuten uns über eine Nominierung zum Mercury Prize und darüber, dass neben der Average White Band noch eine andere Gruppe aus der schottischen Stadt Dundee kam. Das Debütalbum "Hats Off To The Buskers" stieg sogar auf Platz eins der britischen Charts ein und wurde mit Platin ausgezeichnet, The View waren ganz oben. Jetzt sind sie zurück!

www.theviewareonfire.com/

www.facebook.com/View

Support: THE STAMP
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Di, 09.02.
DUNKELBUNT
VVK: 8,-/AK: 10,-

Einlass: 20.30h; Band On Stage: 21.30h

Ulf Lindemann alias [dunkelbunt] ist Klangfarbenzauberer und Spezialist für neue und exquisite Musik – und Gewürzmischungen. Im letzten Jahrzehnt machte er sich mit seinem Album „Morgenlandfahrt“ als Pionier und Produzent von Electro-Swing und Balkan Beats einen internationalen Namen. Seit 2011 tourt er auch LIVE mit seinem neuen Bandprojekt [dunkelbunt] LIVE. Die Liste seiner Kooperationen mit Bands und Musikern scheint ebenso weitreichend, wie die musikalischen Gewässer, auf denen er sich bewegt, so entstanden unter anderem Songs und Aufnahmen mit Cloud Tissa, Harry Stojka, Waldeck, Fanfare Ciocarlia, Amsterdam Klezmer Band, Solo Moderna, Boban Markovic Orkestra, 17 Hippies, 5nizza, Balkan Beat Box, !Deladap, Stefano Miele, usw…

“Unsere Welt ist so groß und bietet eine atemberaubende Vielfalt an Musik, dass es mir nie in den Sinn käme, mich auch nur mit einem Musikstil zufrieden zu geben. Ich bin ein Freigeist. Heute so und morgen definitiv wieder anders!”

Das Resultat ist der unverwechselbare [dunkelbunt] sound, bei dem Dub, Hip Hop und Dancehall auf Electro-Swing, Balkan Beatz und Urban Klezmer treffen. „Während meiner Performance reise ich mit dem Publikum um die Erde. Zeitlos tanzen wir durch Länder und Kontinente und betören uns an der unendlichen Schönheit der Musik.“

www.facebook.com/monsieur.dunkelbunt/

www.dunkelbunt.org/de/

Djs RAYNA & TESAR / CLUB TRIVIAL

Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Tickets kaufen
Sa, 20.02.
SayWeCanFly (CAN) / JULIAN NANTES
VVK: 15,-/AK: 19,-

Early Show: Doors: 20h, Support: 20.30h; SayWeCanFly: 21.15h

SayWeCanFly is a one man acoustic act from a small town in Ontario, Canada. Frontman Braden Barrie has devoted his teenage years to playing shows across Canada and the US, building his following and writing relatable music for his fan base. He shows listeners that no matter what struggles we face, we always have the power to make it through. Braden writes lyrics based around his strong belief that the world is falling away from love and emotional connection and wants to re-establish that bond between people through his art. "At the end of the day, we are all skin & bones with a beating heart, and that in itself should be enough to create a spark of love between everyone sharing this earth" Braden says. SayWeCanFly has been featured in Alternative Press Magazine, PureVolume, BryanStars YouTube Channel, and has also played dates of the Vans Warped Tour. Braden has been touring under the name SayWeCanFly for three years now, playing throughout North America. From humble DIY beginnings to quickly rising above many of those in the industry, SayWeCanFly represents the journey of turning a passion into a career.

www.saywecanfly.net/

www.facebook.com/saywecanfly

JULIAN NANTES
Die jugendliche Unbekümmertheit eines Jake Bugg gepaart mit der Getriebenheit von Black Rebel Motorcycle Club. Dafür steht der Name Julian Nantes, der letzten Sommer mit seiner Single „RIDE WITH ME“ im A1-Werbespot zu hören war. Mit Bassdrum, Kick-Tambourine, Gitarre und Gesang erzählt der junge Musiker Geschichten, die mitten aus dem Leben schöpfen. „Can't behave for tonight, at least this moment. Need love, hate, doubt and someone. Oh I'm waiting for you. Nach vielen Konzerten erschien im November die neue Single „BOY!“, welche wie „RIDE WITH ME“ auf FM4 läuft und erneut begeistert.

www.facebook.com/Julian-Nantes-247160762013915/
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
So, 21.02.
YOUTH LAGOON (USA) / MILD HIGH CLUB (USA)
VVK: 16,50/AK: 22,-
Trevor Powers, the Idaho musician known as Youth Lagoon, has found what used to be destructive is now what gives him life. “I’ve never felt truly comfortable. It’s this feeling of uneasiness that follows me everywhere I go because my thoughts never shut up,” says Powers. “It used to exhaust me, but I’ve learned discomfort is invaluable. Safety makes us numb. It’s when we find ourselves in territories we’re unfamiliar with that we can really grow.”
While on tour throughout Europe, Powers received a phone call from home informing him that one of his closest friends had drowned in the local river. After canceling the tour and flying home for the funeral, the following months marked a defining shift in Powers’ approach to songwriting. “Just how entwined we are never truly hit me before that,” claims Powers. “We are all connected. Even strangers. Our existence is one dazzling pattern that repeats itself endlessly. What makes us distinct is our flaws. In our defects lies something great.”Youth Lagoon’s third album Savage Hills Ballroom is rooted in discomfort, rather than avoiding it. Influenced by society’s desire to exude a flawless existence, the album’s musical direction and visual aspects were conceived on Powers’ late-night walks through Idaho’s suburbs. “When I see rows and rows of seemingly ideal houses, I can’t help but think that humanity has an innate craving to look perfect. And usually the better someone’s life seems from the outside, the more they’re hiding,” states Powers. “I’ve had a lot of barriers for a long time that I haven’t let people past, and I’ve gotten really sick of playing pretend.”

www.savagehillsballroom.com
www.facebook.com/youthlagoon

MILD HIGH CLUB is the home for the musical output of Alexander Brettin, a jazz-schooled musician transplanted from the Midwest to LA. The Club is due to release its debut album Timeline on Circle Star Records, the new imprint of Stones Throw Records.
In addition to the pure pop of singer-songwriter Todd Rundgren, sixties psych wields an obvious influence over Mild High Club’s music. Brettin strips away the opulence and over-the-top arrangements and oddball tomfoolery commonly associated with it in favour of phased melodies and heartfelt lyrics. For live performances, Brettin draws other members of the loose Mild High Club collective from all over the United States. Mild High Club recently toured with post-punk pioneers Wire and has shared the stage with the likes of Mac DeMarco, Ariel Pink and Mikal Cronin.

www.facebook.com/themildhighclub
www.stonesthrow.com/mildhighclub

Dj FRITZ PLÖCKINGER / CHELSEA HOTEL
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Mi, 24.02.
SALOMON´S WRONG CHOICE / DON_T GO
VVK: 8,-/AK: 10,-
Salomon´s Wrong Choice - die Alternative-Folk-Rock Prägung aus Wien.
Mitsamt ihrer neuen EP 'Kind of Tragik' so schallend und betörend wie eh und je. Dazu noch eine Prise Pep & Pop und die Sache ist geschmeidig rund, klirrend, dramatisch und anziehend.
Das Ensemble begeisterte bereits beim Acoustic Lakeside Festival, dem PictureOn Festival und dem dem Volksstimmefest  genauso wie in den besten Clubs Österreichs.
What you get:  Vielschichtigkeit, Energie, Drama, und bitter-sweet Harmony. Dazu noch ein kräftiger Schuss Konventionsverachtung. Zarte Cello-Arrangements wandeln sich im nächsten Moment zu brachialem Donnerwetter mit krachenden Gitarren um gleich darauf wieder zu verschallen, nicht ohne einen Hauch von Sehnsucht und Weltschmerz zu hinterlassen. Immer mit einem Finger am Abzug und einem zwinkerndem Auge. Mit neuen poppigen Elementen hat Salomons Wrong Chice seinem Liedgut einen neuen Touch gegeben.
Geschichten von Frohsinn, von Schattenseiten, Balladen des Phantastischem, der Liebe und des Scheiterhaufens. Mit einem Lächeln sinken die Schiffe und dem Untergang wird frohen Mutes zu gewunken.

www.salomonswrongchoice.com   
www.facebook.com/salomonswrongchoice

DON_T GO sind Nina Jukić (vocals, piano, synths) and Alexander Forstner (drums, guitar, electronics). Ihr Sound zeichnet sich durch eine erlesene Mischung aus melancholischen Melodien, eingängingen Grooves, intimen Texten und gefühlvollem Gesang aus. Und all das wird live geloopt.
In Kürze erscheint ihre erste EP mit dem Titel „Dark Country“.

www.heyyoudontgo.com/
www.facebook.com/heydontgo/

DJ ANDRIANO DE DAUCOCCO / GLAMOROUS FLAVOR
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Do, 25.02.
CAN I SAY / YELLOWFRAME
VVK: 8,-/AK: 10,-
Single-Release Party "Diver"
Can I Say stehen für modernen, internationalen Alternative Rock, der Bestand hat, der nichts verspricht, was er nicht halten kann.
Paul Sommersguter (Stimme/Bass), Bernhard Hägele (Gitarre) und Markus Edelmann (Schlagzeug) kennen sich schon seit knapp zwanzig Jahren und bilden seit 2003 den eingeschworenen Stamm, das Herz und die Seele der Wiener Band.
„Diver“ ist die Lead Single aus dem bevorstehenden Can I Say Album “In Your Arms” und zeigt schon im Voraus deutlich die Stimmung des Albums auf. So dunkel, nachdenklich und mancherorts resignierend der Text, so hell und strahlend die Musik: Moderne, harmonisch ausgeklügelte und vielstimmige Arrangements, stets melodiös, mit einem Hang zum Pop und großen Refrains. Der Song wurde mit viel Liebe zum Detail im selbstgebauten Studio aufgenommen und in Mix und Mastering von Thomas Ranosz (Pure Sound Recordings) und Horst Pfaffelmayer (Goldchamber Mastering) vom Rohdiamanten zum strahlenden Rockjuwel geschliffen. Diver ist ab 31.1.2016 auf Pure Sound Recordings und ist auf iTunes, Spotify, Bandcamp und Amazon Music erhältlich. Das Musikvideo wird zeitgleich auf Youtube veröffentlicht.

www.canisay.net/
www.facebook.com/thisiscanisay
https://soundcloud.com/canisay

YELLOWFRAME

4 guys, guitars, drums and voices and the force to create something new, that's Yellowframe!

www.facebook.com/yellowframemusic/


Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Do, 03.03.
TRACER (AUS)
VVK: 15,-/AK: 21,-

Rock’n’roll is a never-ending celebration: of life, of good times, of the healing power of overdriven guitars. But while everyone is invited to the party, only a select few are able to tap into rock’n’roll’s spirit and essence. Formed just over a decade ago in Adelaide, South Australia, the mighty Tracer plainly have access to that hotline to rock’s heart and soul. Over the course of two widely praised studio albums and a seemingly remorseless slew of acclaimed live performances all over the globe, this swirling firestorm trio have firmly established themselves as one of the most vital young bands around. With a sound that takes the bluesy core of the finest hard rock and welds it to a gleaming but endearingly rusted chassis of stoner rock and powerhouse grunge, Tracer grabbed the attention of the fuzzed-up cognoscenti with two early independent releases before making a bona fide, explosive entrance with 2011’s Spaces In Between – a debut that made it perfectly plain that an exhilarating new force had arrive.

http://www.tracer-band.com/

www.facebook.com/tracer
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
So, 06.03.
CHILI & THE WHALEKILLERS
VVK: 8,-/AK: 10,-

Chili and the Whalekillers präsentieren ihr neues Album "Words on Tuesdays".

Aus dem avantgardistischen Wien kommen Chili and the Whalekillers, eine fünf-köpfige Band mit Mitgliedern aus Island und Österreich, bepackt mit einer Vielfalt kunstvoll konstruierter, aber auch tanzbarer Pop-Songs.

Musikalisch lassen sich Chili and the Whalekillers nur als vielfältig beschreiben: Verträumter Pop, gefärbt durch die psychodelischen Sounds der 60er. Die häufigen Genrewechsel zwischen Indie, Folk und sogar Surf Rock basieren auf derselben Mühelosigkeit wie der Wechsel ihrer Instrumente auf der Bühne und doch zieht sich stets das Gefühl einer Zusammengehörigkeit, der gemeinsamen Substanz und Vision durch.

Ihre Alben haben bisher wiederholt das Lob von ZuhörerInnen sowie KritikerInnen geerntet. Zu ihren größten Erfolgen zählen Chartplatzierungen in Island, wobei ihre Single "Turn" 2014 den dritten Platz der Radiocharts erreichte, Konzerte und Festivalauftritte in Österreich, Frankreich sowie auch eine Tour durch Großbritannien in Mai 2015. Im Herbst begeisterte die Band das internationale Publikum beim prestigeträchtigen Iceland Airwaves Festival in Reykjavík, im Rahmen einer kleinen Island-Tournee, gefolgt von Live-Terminen in Österreich.

www.chiliandthewhalekillers.com

www.facebook.com/chiliandthewhalekillers/

Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Sa, 12.03.
DIE KAMMER (D)
VVK: 17,-/AK: 21,-
Early Show: Doors: 20h, Show: 21h

Die KAMMER, Ende 2011 durch Sänger Marcus Testory und Gitarrist Matthias Ambré ins Leben gerufen, versteht sich selbst als „Alternative- Orchester“. Ihre Songs sind handgemacht, in bewährter Singer-Songwriter-Tradition. Von melancholischen und morbiden Balladen bis zu kraftvollen, mitreißenden und lauten Gassenhauern, irgendwo zwischen Folk, Indie und Rock, zwischen Wienerlied, Grunge und Hochklassik hat sich die KAMMER ihr kleines neues Zuhause erbaut.
Ein versiertes fünfköpfiges KAMMERorchester aus Cello, Viola, Violine, Tuba und Drums unterstützt Ambré und Testory mit leisen und lauten Tönen, schafft so ihr einzigartiges Klangbild. Mit unverwechselbaren Leadvocals und dem für die KAMMER so charakteristisch gewordenem Pulsieren der Tuba schafft es dieses Orchester eine magische Atmosphäre und eine enorm breite Palette von Emotionen zu erzeugen: Die KAMMER animiert zum Tanzen, bringt zum Lachen, lässt verloren geglaubte Erinnerungen wach werden, erzeugt Gänsehaut, lässt träumen und rührt zu Tränen.

www.die-kammer.com

www.facebook.com/diekammer
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
So, 13.03.
ALL THEM WITCHES (USA) / BLACK VOODOO TRAIN (D)
VVK: 16,-/AK: 21,-

Heavy, heady and hypnotic, All Them Witches concoct a powerful and potent psychedelic sound that fuses bluesy soul, Southern swagger and thunderous hard rock. With their transfixing releases, 2012’s Our Mother Electricity and 2014’s Lightning At The Door, and a jam-filled live show where no two shows are the same, the band has amassed a devoted following and have become something of a sensation in the underground rock scene. “The band seemingly channels the churn of the universe and connects with a big, bad, uncaring cosmos,” wrote the Boston Globe, adding, “There is a primal ebb and flow at the core… The band’s mystic atmosphere, dark but not brutal, is the result of a tireless work ethic, a grueling tour schedule, and a tape trader’s compulsion for documenting every show.”

www.allthemwitches.org/

www.facebook.com/allthemwitches/

BLACK VOODOO TRAIN
Driven by the spirit of four instrumentalists, the Voodoo Train rolls trough stoned deserts and psychedelic atmospheres. Influenced by bands like Pink Floyd, Kyuss, Frank Zappa and other great music out of the 60th and 70th, they found their own way to celebrate the cult of psychedelic heavy blues. They take every passanger to a trip and send you into another space. Let your feelings run and enjoy yourself. There concerts are characterized by intensively jam sessions, they love to improvise and dive deep into tripy sounds.
Since 2012 the Train plays concerts all over Germany. They had the pleasure to
play with great musicans like, Pentagram, Radio Moscow, Grand Astoria,
Kamchatka or Heat. At the end of 2015 Lousia joined the instrumental group and add her wicked voice and completes the tripy psyched blues of Black Voodoo Train.

www.blackvoodootrain.com/
www.facebook.com/strangeconductor/

Dj FRITZ PLÖCKINGER / CHELSEA HOTEL

Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Mo, 14.03.
KAMCHATKA (SWE) / GINGERPIG (NL) / BOOZEHOUNDS OF HELL
VVK: 14,-/AK: 17,-
Nach dem großen Erfolg des Vorgängeralbums `The Search Goes On` gehen KAMCHATKA ihren Weg konsequent weiter und und setzen mit dem neuen Album `Long Road Made Of Gold`, welches im Mai 2015 auf Despotz Records erschienen ist, neue Maßstäbe. Das mittlerweile 6. Album des Schweden-Trios wurde von dem bekannten englischen Produzenten Russ Russell (Napalm Death, New Model Army uva.) gemischt und gemastert und vereint Stoner-, Hard-, 70’s-, Retro- und Psychedelic-Rock mit einem kräftigen Schuss Blues.
Kamchatka – Russ Russel : was vielen als seltsame Paarung erschienen mag, da Russel vor allem bekannt ist für seine Arbeit mit Extrem-Metal Bands wie z.B. Napalm Death ergibt nach der erstmaligen Hören des Albums durchaus Sinn, denn `LONG ROAD MADE OF GOLD` hat alles was ein gutes Rockalbum ausmacht : Unbändige Energie, Dynamik und einen modernen Touch auch wenn Kamchatka´s Wurzeln in den 60er & 70er Jahren zu finden sind. Live on Stage wird das schwedische Power Trio die neuen Songs im Februar/März 2016 auf großer Europa Tournee vorstellen.
Hierzu haben sich Kamchatka das holländische 70er Heavy-Blues-Rock Trio GINGERPIG als Special Guest eingeladen, die mit ihrem aktuellen Album `Ghost on the Highway` (M.I.G. Music / Suburban Records) für großes Aufsehen gesorgt haben.
Einheizen werden Local-Dudes namens BOOZEHOUNDS OF HELL und dem schönen Motto: „You have the right to be drunk! Hard rocking music for hard drinking people!“
www.facebook.com/Kamchatkaofficial
www.facebook.com/Gingerpigrock
www.facebook.com/boozehoundsofhell
www.facebook.com/CapitalCityAgency
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Di, 15.03.
PRAIRIE LIZARDS
VVK: 8,-/AK: 10,-

PRAIRIE LIZARDS is an Austrian musicproject. It grew in 2012, while we did the recordings with "The Brand New Barbarians". Country, Blues and Soul inspired us. The resulting mixture is what you can hear now. We call it: "AUSTRIANA" - from the swampy flat lakes in the east straight to the Alps in the west. Enjoy now!

www.prairielizards.com

www.facebook.com/prairielizards

Djs RAYNA, TESAR & DENT / CLUB TRIVIAL
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Do, 17.03.
LYDIA LUNCH RETROVIRUS (USA)
VVK: 18,-/AK: 20,-
No Wave iconoclast and Big Sexy Noise-queen Lydia Lunch, in conspiracy with Herculean guitarist Weasel Walter (Flying Luttenbachers), fretdestroying bassist Tim Dahl (Child Abuse) and legendary skins-basher Bob Bert (Sonic Youth/Pussy Galore) are about to unleash URGE TO KILL - the follow up to last year’s face-melting live recording by this deadly combo called RETROVIRUS. Recorded live in studio in November 2014, URGE TO KILL stomps new life into classics from Lydia’s immense catalog. Included are re-invigorated reimaginings of songs like “Snakepit Breakdown” and “Lock Your Door” from 13.13. (1981), “Fields of Fire” and “Three Kings” from Honeymoon in Red (1987), the Rowland S. Howard slow-scorcher “Still Burning”, “Some Boys” from In Limbo (1984), “Tied and Twist” from Queen of Siam (1980) as well as a gloriously manic reworking of Suicide’s seminal shriek, “Frankie Teardrop”. To celebrate the release of URGE TO KILL on Rustblade Records, RETROVIRUS will bring their devastating live show to Europe in June 2016.

www.lydia-lunch-official.com/

www.facebook.com/pages/Lydia-Lunch-Retrovirus/534777863275361
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Di, 22.03.
MAYBESHEWILL (UK)
VVK: 17,-/AK: 20,-
Gute und schlechte Nachrichten für alle Fans von Maybeshewill:
Die Gute:
Die Band geht im Jahr 2016 endlich wieder auf Tour. Und es gibt diesmal gleich zwei Möglichkeiten sie in Österreich live zu erleben. Zum einen im Chelsea-Wien und Tags darauf in der Rockhouse-Bar in Salzburg. Ihr bisher letztes Konzert war bereits 2014. Die zwei Jahre Pause waren wahrlich lange genug.
Die Schlechte:
Es wird die letzte Möglichkeit sein Maybeshewill live erleben zu können. Die Band hat nämlich beschlossen, nach dieser Tour, Maybeshewill wieder zu beenden. Zahlreiche persönliche Gründe führten zu diesem Schluss. Dabei darf man aber nicht vermuten, dass interne Streitigkeiten dazu geführt haben. Im Gegenteil: Für einige Bandmitglieder war es schlicht und einfach nicht mehr möglich, in einem Umfang, den diese Band beansprucht, für die Band da zu sein. Als Einheit bestehend aus Freunden, hat man daher beschlossen zusammen ein Ende zu einem gemeinsamen Projekt zu finden. Man hätte durchaus Ersatzmusiker finden könnnen, aber aus gegenseitigem Respekt wollte man das nicht machen.
Wer also die Ausnahme instrumental Rocker noch einmal live erleben will, dem sei geraten dies nun zu tun. Sonst wird er oder sie einfach keine Gelegenheit mehr haben. Keine und nie mehr.

www.maybeshewill.net/
www.facebook.com/mybshwll

Djs RAYNA, TESAR & DENT / CLUB TRIVIAL
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Mi, 23.03.
DAN STUART (GREEN ON RED) & ANTONIO GRAMENTIERI / FERNANDO VICICONTE
VVK: 16,-/AK: 18,-
What business does an aging post-punk has-been have making a kick-ass rock record with Twin Tones, one of Mexico's hottest young bands? Last anyone heard, Green on Red's Dan Stuart had moved to Oaxaca from NYC to escape reality, not that anyone cared. Sure, after a decade and a half gone missing, he had released both the LP and book, The Deliverance of Marlowe Billings, in 2012 and 2014 respectively on Cadiz Music in London, but outside of some grudging critical respect, really a sympathy fuck for days gone by, plus some sporadic touring, well the planet could get along without Stuart's morbidly self-righteous world view just fine. His inability to lighten-up and endure life's little insults like the rest of us had grown old and tired, like Stuart himself. Okay, you went away, now go away. Still he refused...
Marlowe's Revenge started in a concrete bunker in Oaxaca, where Daniel Sanchez Jimenez was more used to recording Oaxacan banda than depressed gabachos. Stuart wandered in one day with a dozen songs written on an opened tuned cracked Martin that mirrored Stuart's psyche perfectly. Stuart became curious and wondered if he could find a band to play some of these songs, a Mexican band that wasn't a caricature of Mexico herself. So he did what anyone would do, search Youtube and he found them...
Their name was Twin Tones, no the. They came from Mexico City and played instrumental music with some of the same Ital-Mex influences as the last band Stuart had recorded with, Sacri Cuori from Italy. So on his way to Europe to play some loserfest, Stuart dropped by the lads studio in gritty Ecatepec and started the second half of Marlowe's Revenge. The first song they recorded together was Soy Un Hombre, and indeed Stuart had become a man again, stiff boner and all. Pleased, Stuart sent Twin Tone's leader and now his producer Gabriel Lopez some of the Oaxacan tapes and told him to overdub what he wanted, make yourself a nice margarita. The results blew Stuart away and so the whole enchilada was smuggled up north to JD Foster to mix and the rest is... well not history exactly but still something worth listening to if you give a shit about stuff like this.
So there you have it, the making of a real rock record, maybe the last one ever, who fucking knows? Let's face it, no one really wanted this to happen, and now that it has there are some that would prefer that it would just go away so the world can get back to its predictable shitty self. But not Stuart... he's just getting started.

www.marlowebillings.com
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Tickets kaufen
Mo, 28.03.
THE GODFATHERS (UK)
VVK: 20,-/AK: 22,-
Legendary British rock & roll group The Godfathers were formed in 1985 by brothers Peter Coyne (vocals) & Chris Coyne (bass/vocals) from the ashes of their previous band The Sid Presley Experience. The Godfathers toured extensively & quickly earned a serious reputation for their electrifying brand of primal rock & roll & their incendiary live shows around the world.
Forming a recording partnership with famed producer Vic Maile The Godfathers released 4 critically acclaimed, smash hit independent singles on their own Corporate Image label (‘Lonely Man’, ‘This Damn Nation’, ‘I Want Everything’ & ‘Love Is Dead') which alongside a brutal cover of Lennon’s ‘Cold Turkey’ were compiled into their seminal debut album release ‘Hit By Hit’ in ’86 & signing a worldwide deal with Sony/Epic records in ‘87.
The Godfathers unleashed the storming rocker ‘Birth School Work Death’ as a single in '87 & scored a US Billboard top 40 hit after massive college radio airplay & heavy MTV rotation. Then the classic ‘Birth School Work Death’ album was released in ’88 (includes the 'hit' anthem title track, & singles ‘Cause I Said So’ & a re-recorded ‘Love Is Dead’) & was celebrated with extensive tours of the UK, Europe & U S A & they cemented their reputation as one of the best live acts of the period.
The Godfathers’ mob inspired image, raw lyrics & guitar-driven, edgy rock & roll sound was in direct contrast to the clean, synthesized sounds that mainly dominated the mainstream charts at that time & foreshadowed the Brit-Pop/Rock resurgence of the early 1990’s.
1989’s album ‘More Songs About Love And Hate’ (featuring the American college radio smash single ‘She Gives Me Love’ and live favourite ‘Walking Talking Johnny Cash Blues’) was followed by the death of producer Vic Maile & the departure of guitarist Kris Dollimore, who was replaced on guitar by Chris Burrows for ‘Unreal World’ (which included the American radio hit ‘Unreal World’ & a searing cover of The Creation’s psychedelic classic ‘How Does It Feel To Feel’) in 1991.
A provocatively titled live Godfathers’ album ‘Dope, Rock & Roll & Fucking In The Streets’ was issued in 1992 on Corporate Image & the band toured the globe constantly. With a new line-up The Godfathers released 2 further albums on Intercord Records, a self-titled album in ‘93 (AKA 'The Orange' album because of it’s distinctive cover art) & ‘Afterlife’ in ’95, before the group finally imploded in 2001.
In 2008 The Godfathers reformed their original line-up to promote a vastly expanded 2CD version of their classic debut album ‘Hit By Hit’ & performed a select number of British, European & American dates & festivals together for the first time in nearly 20 years. These included the highly successful revival of their traditional Saint Valentine’s Day Massacre concerts with knockout, triumphant performances at The Forum in London in February ’08 & Chicago’s Metro in February ’09.
The Godfathers have become increasingly influential in recent years with Top 5 American artists Local H & Spoon releasing cover versions of Godfathers’ classics “Birth School Work Death’ & ‘This Damn Nation’ & Mars Volta citing The Godfathers’ primal rock & roll sound as a direct influence on their ‘Noctourniquet’ album.
The Godfathers (now featuring Peter Coyne/Vocals, Christopher Coyne/Bass & Vocals, Sreve Crittall/Guitar & Vocals, Mauro Venegas/Guitar & Vocals & Tim James/Drums & Vocals) are currently writing material for a brand new studio album to be released sometime in 2015 to coincide with their landmark 30th anniversary & will perform extensive tours, concerts & festivals worldwide to promote it.

www.godfathers.uk.com/
www.facebook.com/TheGodfathersFamily
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Tickets kaufen
Mi, 30.03.
GRANADA
VVK: 15,-/AK: 19,-

Bald spielt´s Granada. Effi hatte schon länger die Idee, ein österreichisches Projekt zu machen, das seine musikalischen Alleinstellungsmerkmale mit verschiedensten Elementen verbindet. Rock a la The Strokes oder The Hives hört man raus, dann wieder ein wenig Balkan a la Shantel, dann wieder eine Tuba, die an Songs von STS erinnert, dazu eine urtypisch österreichische Quetschn. Großartiges Songwriting, catchy Gesang und so dermaßen frisch, dass es so schon lange nicht mehr gehört wurde. Das Projekt hält sich an keine Konventionen und strahlt vor Selbstbewusstsein. Österreich wartet seit Jahren auf frische österreichische Musik, Granada hat die Chance, 20 Jahre nach dem Hoch des Austropops wieder neue Akzente für heimische Musik zu setzen.

www.facebook.com/granadamusik/?fref=ts

Do, 31.03.
HEXVESSEL (FIN)
VVK: 14,-/AK: 18,-
Hexvessel, das ist eine psychedelic Folkrock-Band aus Finnland rund um Mastermind und Bandleader Mat McNerney – der eigentlich ja Engländer ist. Seine musikalischen Wurzeln reichen bis zu Bands wie Dodheimsgard, Code (gelegentlich unter dem Namen Kvohst) oder aber den letzthin erfolgreichen Beastmilk und Grave Pleasures.
Nach diesen Stationen hat es ihn über Umwege schliesslich in den hohen Norden Skandinaviens verschlagen, wo er begann auf sein innerstes Selbst zu hören. Das Ergebnis ist nun die Musik von Hexvessel. Psychedelische Musik im eigentlichsten Sinn des Wortes. Inspiriert von der unendlichen kosmischen Weite Finnlands rund um Mat McNerney herum.
Ihr Debut „Dawnbearer“ erschien im Jahr 2011 und brachte ihnen ausverkaufte Shows in ihrer Heimat, als auch Festivalauftritte bei namhaften Adressen wie dem Roadburn oder SXSW in Texas. Bereits 2012 erblickte das zweite Album mit dem Titel „No Holier Temple“ das Licht der Welt.
Im Jänner 2016 folgt der lang erwartete Nachfolger (via Century Media) des Debuts und im folgenden März auf Euopa Tour. Klarerweise darf Wien hier nicht fehlen und so sind alle Jünger des psychedelischen Folk in der Spielart von etwa Jethro Tull, Pink Floyd oder King Crimson, eingeladen mit dabei zu sein!
In diesem Sinne: Plant trees and worship Sagan!

www.facebook.com/hexvessel
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo und Oeticket
Do, 07.04.
BERNHARD EDER
VVK: 10,-/AK: 12,-
Gut zwei Jahre sang sich Bernhard Eder bei unzähligen Live-Auftritten den auf und durch «Post Breakup Coffee» verarbeiteten Trennungsschmerz von der Seele. Genug Zeit, um sich wieder oder besser gleich neu zu finden – menschlich wie musikalisch. «Nonsleeper» ist ein Neuanfang, die konsequente Entfaltung und weitergeführte Entwicklung von einem, der auszog, nicht stillzustehen. Eder gibt sich auf seinem fünften Werk einer nur logischen Fortsetzung des Vorgängeralbums hin. Zumindest thematisch, wie schon der zunächst drückende, dann ausufernde Opener «Bird Away» eindrucksvoll beweist – schlaflos ist er, gedankenversunken und allein. Doch so verloren diese Nächte wirken, eine Anklage wird man nicht finden. Schließlich liegt die große Stärke aller zehn Stücke in einem beinahe impressionistischen Einfangen erlebter Momentaufnahmen. Schemenhafte, ruckartige Bildausschnitte aus einem und doch unser aller Leben, werden uns immer wieder präsentiert, durch packende Harmonien und präzise Sprache der Vergessenheit entrissen, durch Hingabe zum Detail für immer konserviert.
Der einschneidenden Erfahrung und dem damit verbundenen Gebot zur Vorsicht zum Trotz, wird Nonsleeper zu einer Art Spielerei, die einmal mehr die Neugier und immense Kreativität des Multiinstrumentalisten zeigt. «Ich wollte meinen Sound erweitern und mehr in Richtung Soul gehen», sagt Eder und verweist damit zum einen auf die spannendsten Elemente des neuen Soundgewands, als auch die großen Momente der geladenen Gastmusiker.
Und dann ist Nonsleeper eben doch mehr als nur eine Fortsetzung. Dank Bernhard Eder werden scheinbar verlorene Nächte zum Fanal. Es ist das Aufmerksamkeit erregende, von bedeutender Veränderung kündende Zeichen zum Aufbruch, welches als vertontes Leuchtfeuer für alle Ruhelosen durch das Dunkel der Nacht scheint. Seine Wandelbarkeit, die teils kargen Zeilen, geprägt von unmissverständlicher Bestimmtheit, der teils, im weitesten Sinne, radikal reduzierte Kammerpop, die sich aufschichtenden perkussiven Parts, all das zeigt, worum es immer ging und immer gehen wird – nur nicht stillstehen.

www.facebook.com/bernhard.eder
https://soundcloud.com/bernhardeder
www.youtube.com/watch?v=3bl6wOIssWI&feature=youtu.be
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Mo, 11.04.
BROTHERS OF THE SONIC CLOTH (USA)
VVK: 14,-/AK: 20,-
Keeping up a long-held tradition of bringing forth some of the heaviest music from the darkness of the Pacific NW, Seattle's legendary Tad Doyle (formerly of TAD, HOG MOLLY), delivers his strengest songwriting and playing to date with his newest band BROTHERS OF THE SONIC CLOTH. This powerful trio of musicians, with Tad on guitar/vocals, veteran bass player Peggy Doyle and drummer Dave French (the Annunaki) is set to release their long-awaited debut LP in early 2015 on Neurosis' own NEUROT RECORDINGS. BROTHERS OF THE SONIC CLOTH bring tagether the collective and extensive rock histories and experience of the three members in the worlds of punk, hard rock and metal.
Recorded at Robert Lang Studios and Tad Doyles' own WITCH APE STUDIO in Seattle and mixed by Billy Anderson, BROTHERS OF THE SONIC CLOTH's self-titled fulllength consists of five immense songs, with two
bonus tracks on the CD. The record begins with an ominous eruption of riffs forged from deep within the earth, with "Lava'; and continues on this path throughout; a mammoth, relentless spirit on a timeless journey.
This album is as much a persistent thudding body punch of sonic destructive force as it is a thoughtful statement of awareness and the inescapable raw condition of life.

www.facebook.com/pages/Brothers-of-the-Sonic-Cloth/63586406187
www.taddoyle.com/botsc/
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Do, 14.04.
THE BESNARD LAKES (CAN)
VVK: 14,-/AK: 18,-

Das kanadische Ehepaar Jace Lasek (Gitarre und Gesang) und Olga Goreas (Bass und Gesang) sind Herz und Hirn der kanadischen Independent-Band The Besnard Lakes. Die zwei Betreiber des Brokenglass Studios begründen 2001 in Montreal ihre eigene Band und zelebrieren einen psychedelischen 60s-und Lo-Fi-Sound. Und während in Europa eher James Blake das kommerziell wirksamere Highlight ist, sind die Kräfteverhältnisse in Kanada ganz anders verteilt: Dort sind The Besnard Lakes weit bekannter… Verrückte Welt!?

www.thebesnardlakes.com/

www.facebook.com/thebesnardlakes/
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
So, 17.04.
POISON IDEA (USA) / KALIGULA
VVK: 16,-/AK: 18,-
Poison Idea was formed in 1980 by vocalist Jerry A. Inspired by Black Flag and other early Southern California hardcore acts, they were further influenced by Discharge and Los Angeles's the Germs. Germs singer Darby Crash's influence on singer Jerry A., vocally, lyrically, and philosophically, was considerable.
Poison Idea’s debut, 1983's Pick Your King EP was a short, lo-fi blast of hardcore fury. With the release of 1986’s Kings of Punk LP, Poison Idea had fully moved beyond the breakneck hardcore of their early records to a potent, driving and ultimately more intricate and sophisticated hardcore/hard rock fusion that incorporated the accessibility of hard rock without sacrificing the power of hardcore. The band then released War All the Time in 1987 which found them further developing the rock/hardcore sound first established on Kings of Punk, which they would hone in 1990 with Feel the Darkness.
Around this time, after numerous lineup changes, PI had convened one of their more stable lineups in Jerry A., Tom "Pig Champion" Roberts, Charley "Myrtle Tickner" Nims (bass) and Steve "Thee Slayer Hippy" Hanford (drums), with Kid Cocksman and then Aldine Strichnine on second guitar. They also established their own record label in 1989, American Leather (named for the Germs song), and released two records the same year: a reissue of their 1982 demo Darby Crash Rides Again and the Discontent 7”. Pig Champion left the band in 1993. A brief reformation happened in 1998 but didn’t last.
On January 31, 2006 guitarist Tom "Pig Champion" Roberts died aged 47 at his home in Portland,OR. The band had recorded the new record and it was ready for release when he died. Pig wanted the record to be called Latest Will and Testament. The album was released in May 2006 on Farewell Records. The band did not play a record release show, or any show for over a year as they tried to get used to the idea that their friend was gone.
In 2007, Poison Idea again reformed to play shows in support of a split 7" single with Kill Your Idols (for TKO Records). The lineup for this incarnation was Jerry A., Chris Cuthbert (drums), Jimmy Taylor (guitar), Matt Brainard (guitar) and Rob Hume (bass).
The band distributed a video announcement in early October, 2013 announcing that Natalie Lucio would now be playing bass. Natalie was a surprising and exciting choice due to her gender and age. Furthermore, it was announced that Eric "Vegetable" Olson would be rejoining the band on guitar after an almost 25 year absence. Eric is best known for his work on the War All The Time album as well as the Filthkick E.P.
In November 2014 the band entered Audiosiege Studios in Portland, OR with producer/engineer Joel Grind (Toxic Holocaust) and recorded “Confuse & Conquer”, their first brand new full length album since the passing of Tom “Pig Champion” Roberts. The album was mastered by Brad Boatright (From Ashes Rise) and released worldwide on Southern Lord on April 7 2015. The remainder of 2015 is shaping up to be one of Poison Idea’s busiest years in their 35 year career with 2 European Tours lined up as well as numerous tours throughout the United States and beyond. Poison Idea has been cited as an influence by bands and musicians such as Nirvana, Zeke, Turbonegro, Eyehategod, Pantera, Napalm Death, Machine Head, Emperor’s Bård Faust, Ratos de Porão among countless others.

www.facebook.com/Poison-Idea-Official--366089496806858/?fref=ts

KALIGULA
Der MundArt Rapper BumBumKunst schloss sich mit einigen Veteranen der Linzer Rock/Punk/Hardcore Szene zusammen, um ein CrossOver Album das sich gewaschen hat, aus dem Hut zu zaubern.
Am Schlagzeug Pezzy Bonecrusher (Deadzibel, Seven Sioux, Dealer), am Bass Bazoka Jürxn (LAT, Zombified), an den Gitarren Peddah (Spittah) und Kapitano Chaotico (Anstaltskinda). Die teilweise grantigen, teilweise gesellschaftskritischen, Texte sind immer am Punkt und bringen einen zum Schmunzeln. Die melodischen Riffs ergänzen sich perfekt mit den tighten raps. Rapcore to tha fullest!

www.facebook.com/kaligulaoriginal
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo
Di, 19.04.
BLOOD CEREMONY (CAN)
VVK: 15,-/AK: 21,-

BLOOD CEREMONY's distinct style of flute-tinged witch rock evolves from an infernal marriage of occult-inspired acid folk and vintage hard-rock riffing. After a mind-numbing study of hundreds of trashy witchcraft films, the group began to pour their energies into crafting songs, transforming their fascination for horror into a profane musical vision.
Their sound bears witness to the heavy bands of yesteryear, fusing progressive rock elements with folk and an early '70s downer vibe. Invoking the mischievous Pipes of Pan, Blood Ceremony songs are distinguished by singer Alia O'Brien's flute solos - accenting an instrument long-associated with a list of devilish figures.

www.facebook.com/bloodceremonyrock/

www.riseaboverecords.com/artists/riseaboveartists/bloodceremony/

Djs RAYNA & TESAR / CLUB TRIVIAL
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)
Mi, 20.04.
PROTOMARTYR (USA)
VVK: 14,-/AK: 17,-

I asked Joe Casey once why he chose to start his first band with a group of guys roughly ten years his junior. His answer was simple: He needed them, needed this, needed Protomartyr. He didn’t want to end up singing classic rock covers in a carport or dive bar one night a week. At 35, with no musical background and crippling stage fright, he needed friends who were young and hearty enough to want to write and record and practice and tour and be heard as badly as he did then. He’d just lost his father to an unexpected heart attack, and his heartbroken mother to the beginnings of Alzheimer’s shortly thereafter. He’d come to understand, all too intimately, how brutal and finite a life can be. Consider then the urgency with which he joined his bandmates—guitarist Greg Ahee, drummer Alex Leonard, and bassist Scott Davidson, fellow alums of the University of Detroit Jesuit High School and Academy—for the first time, in a basement full of unsuspecting onlookers. Consider the urgency with which they’ve approached everything since—three albums in three years, each more extraordinary and rewarding than the last. This music is inherently, unassumingly high stakes. I can think of no other band that moves me like they do.

This October marks the release of The Agent Intellect, their third and finest work to date.  Named after an ancient philosophical questioning of how the mind operates in relation to the self, it’s an elegant and often devastating display of all that makes Protomartyr so vital and singularly visceral an outfit. Over the course of several months, Ahee waded through more than a hundred song fragments until he reached the bottomless melodies of “I Forgive You” and “Clandestine Time”, the inky depths of “Pontiac ’87” and titanic churn of “Why Does It Shake?” Lyrically, Casey is at his most confident and haunting. He humanizes evil on “The Devil in His Youth,” and, amid the charred pop of “Dope Cloud,” he reassures us that nothing—not God, not money—can or will prevent our minds from unraveling until we finally fade away. We are no one and nothing, he claims, without our thoughts. It’s a theme that echoes through the entirety of the record, but never as beautifully as it does on “Ellen.” Named after his mother and written from the perspective of his late father, it’s as romantic a song as you’re likely to hear this or any year, Casey promising to wait for her on the other side, with the memories she’s lost safely in hand.

I remember a story he told me in Detroit. A few months earlier, he’d been driving with his mother as a Protomartyr recording played on the stereo.

“Joe,” she asked him. “Who is this?”

“This is us, Mom,” he told her. “That’s me.”

“Oh!” she said, “This is very good.”

www.protomartyrband.com/

www.facebook.com/protomartyr

Vorverkaufskarten erhältlich bei Oeticket
Do, 21.04.
KYTES (D)
VVK: 14,-/AK: 17,-
Take four lifelong friends, from multicultural backgrounds, put them together and add endless united energy, create a brave new sound that defines modern rock music, call them KYTES and yes here it is... something that is real...music that’s played. A band. The sound of KYTES has its roots in strong dance like beats, catchy guitar riffs and electronic sound beds. Vocals that take you by the hand, guide you to another place, bring you back safely, and then leave you with the feeling you need to ride the rollercoaster again, cost what it may. It is a return trip. Sound is colour, sound is art. KYTES paint with sound.
Yellow
Vocals, glowing like the sun, fire and heat, warmth, protection.
Red
Drums, the earth, the bottom, the foundation, the rock, the blood.
Pink
Guitars, the colour that fills and contains all the holes the others leave.
Green
Bass, without it we perish, suffocate, it ties all the other elements together, it is life itself.
Blue
The collective, ocean. heaven. space. tranquility. Everything. Everywhere.
Can you hear the colours?

www.facebook.com/kytesmusic/

www.kytesmusic.com
Vorverkaufskarten erhältlich bei Oeticket
Do, 28.04.
TELEMAN (UK)
VVK: 16,-/AK: 18,-
Für den richtigen Act verschiebt man gerne seine Geburtstagsfeier von Februar auf April! Kennt wer von euch noch Pete & the Pirates? Tommy Sanders' markante Stimme zu "Mr. Understanding" sorgte 2008 beim Radiosender unseres Vertrauens (vulgo FM4) für einen Indie-Rock-Hit, der sich gewaschen hatte. Eines der ersten Teenbeat-Konzerte in Wien war zugleich auch die Österreichpremiere der Piraten im Jahr 2010. Seitdem hat sich viel getan: Indie-Rock ist aus der Mode gekommen, Britpop wartet auf ein Revival und hofft dabei auf psychedelische Bands wie Temples oder Blossoms, Teenbeat gibt es (noch) immer.
Da Sänger Tommy sich aber Zeit seiner aktiven Karriere bei den Piraten auch seinem Nebenprojekt Tap Tap widmete und so auch David Bowies Herz (R.I.P.) gewann, war es naheliegend, dass seine Nachfolgeband eher in die Richtung seines Vorbilds Bowie gehen würde. Übrigens: der Altmeister krönte den Tap-Tap-Song "100,000 Thoughts" zu Platz 3 seiner "These could be heroes... one day"-Liste in der Times.
Ob Teleman aus Tap Tap hervorgegangen ist, werden wir Tommy bei seinem neuerlichen Wiendebüt im Chelsea fragen. Viele alte Bekannte treffen sich dort wieder, denn neben Tommy Sanders und seinem Bruder Johnny befindet sich bei Teleman auch noch Peter Cattermoul, die gemeinsam mit zwei weiteren Musikern das Quintett Pete & the Pirates bildeten. Teleman konzentrieren sich auf Synthpop basierte Melodien, ohne dabei Tommy Sanders' markante Stimme vermissen zu lassen. Das Wiendebüt Telemans mit Album Nummer 2 (08.04.2016 über Moshi-Moshi!) gibt es auch mit Teenbeat. So schließt sich der Kreis in zweierlei Hinsicht. Pete & the Pirates haben mit Teleman einen würdigen Nachfolger und Teenbeat den passenden Act für seinen 9ten Geburtstag gefunden. Für so eine Freundschaft verschiebt man schon gerne einmal das Geburtstagsfest nach hinten (und sagt das gerne zweimal).

http://telemanmusic.com/
www.facebook.com/telemanmusic?_rdr=p
Vorverkaufskarten erhältlich bei wienXtra-jugendinfo und Oeticket
Do, 05.05.
SHAKEY GRAVES (USA)
VVK: 10,-/AK: 14,-

Shakey Graves is the stage name of Austin, Texas-based "hobo folk" singer, songwriter, and musician Alejandro Rose-Garcia. Raised in an artistically creative family, Rose-Garcia is perhaps better known as an actor, having appeared in several movies, including Spy Kids 3-D: Game Over (2003), Material Girls (2006), and Shorts (2009), and he had a recurring role as part of the television series Friday Night Lights. As a musician using the Shakey Graves moniker, he developed a fascinatingly original alt-folk one-man band approach, and his songs match the approach, original and unpredictable, a kind of ragged melancholic blend of country and blues, with a pop melodic sense and often hauntingly beautiful. He released a debut album, Roll the Bones, in 2011, and followed it with And the War Came in 2014.

http://www.shakeygraves.com/

www.facebook.com/shakeygravesmusic/
Vorverkaufskarten erhältlich bei Musicticket, Oeticket und in jeder Bank Austria Filiale (Ermäßigung für Ticketingkunden und MegaCard-Members)